Nyårsuppdatering

Jag har inte spelat utmaningen på ett tag, utan varit runt lite i mina andra hushåll (men det berättar jag om i andra inlägg). Men jag ska i alla fall berätta lite om vad som hände sist jag spelade 100BC.

Eftersom familjens budget är väldigt tajt så har de inte råd till lite finare och hållbarare utrustning. Det leder till återkommande vattenläckor från handfat, toaletter och badkar. Då är det bara att sätta igång och svabba.
 
Amalias flirtande med killar hit och dit gör det inte så konstigt att många andra tjejer i stan blir bestulna på kärlekar. Många fiender blir det.
 
Ytterligare en av alla killar. Amalias barn skäms för henne!
 
Efter att hon fått vad hon ville ha så krossar hon killarnas hjärtan. Det är en liten strategi, för hon får ett bättre rykte om sig ifall hon först blir tillsammans med en kille och sen gör slut, än om hon bara flirtar med en kille för att sen börja flirta med en annan.
 
Ett av barnen besöker biblioteket. Där är det så fridfullt jämfört med hemma där det jämnt är livat. Det blir så med en familj på åtta personer, och speciellt med småbarn som gnäller för att få uppmärksamhet.
 
Amalia har nu blivit åldring till slut. Nu är det dags för henne att ta ett steg tillbaka. Nu kommer utmaningen fortsätta med den yngsta flickan i familjen (presentation kommer senare) när hon växer upp till ungdom.

Totalt fick Amalia 12 stycken barn!

Kommentera här: