Nya perspektiv

Jag har alltid tyckt bättre om Sims 2 än 3. Jag tror det har att göra med sättet jag spelar på.
I tvåan får man fullfölja simmarnas önskningar så att de så småningom får platinahumör. Mitt sätt att spela är att jag går från hushåll till hushåll och bygger upp så att alla simmarna har platina samtidigt, sen lämnar jag det hushållet och går till nästa.
När ALLA i hela spelet har det börjar jag om från första hushållet och så gör jag om det igen.
 
I trean finns inte platinahumöret, så därför såg jag aldrig att mitt "mål" kunde avklaras och spelet blev då innehållsfattigt för mig...
Men sen fick jag nys om att det finns så kallade utmaningar eller vad man ska kalla det. Det kan vara att du ska skapa en stad full med spöken eller få barn som ser ut på ett visst sätt.
Helt plötsligt såg jag trean som en utmaning och ville därför skaffa det bums.
 
Så nu väntar jag och väntar... Så jag kan börja med utmaningarna. Och ni kommer få veta vilka jag ska genomföra och hur det går :)

Kommentera här: