Rapport från Tellus nr 68

Dag nr 364.
Försöksobjekt nr 1 är född. Det blev en hona och jag har valt att kalla henne ett jordiskt namn som jag hörde från bildlådan - Hanna. Hennes far kommer ofta för att hjälpa till med omhändertagandet vilket jag är tacksam för. Jordiska barn är mycket mer ansvar än artaxiska avkommor, så hjälpen är behövlig.
Jag har samtidigt förenat mig med honom igen. Jag vet inte hur länge Ni planerar att ha mig här, men jag tänker skapa så många nya liv jag kan tills ni återkallar mig hem.

Dag 617.
Jag skickar rapporter så ofta jag kan, men som jag nämnde tidigare så är barn här mer tidskrävande och behöver mycket uppmärksamhet. Det är som lugnast när de sover - en slags dvala som pågår i många timmar. Min egna jordiska kropp behöver också den här sömnen, och jag har inget emot det faktiskt för ofta brukar jag färdas hem till Artax i sinnet.


Dag 679.
Det värsta jag har upplevt med barn är när de släpper ut en stinkande sörja från kroppen. Jag är mycket tacksam för att vi inte upplever detta med artaxiska barn.


För att bli fri från situationen måste man byta skyddet de har. Det är precis lika äckligt att göra som du kan tänka dig.


Sen blir det ett bad i vatten och något som kallas för tvål. Det är slemmigt, men luktar väldigt gott. Jag ska försöka få med mig det tillbaka så kanske vi kan skapa något liknande åt oss.


Dag 724.
Jag och Hanna mår bra men det märks verkligen att hennes far är jordbo. Hon har viljor och önskningar som våra avkommor inte skulle ha haft. Men vissa har jag inget emot - som att läsa för Hanna. Här kan barn inte läsa från början, så jag måste hjälpa henne med det, och jag blir varm inombords när jag ser hennes ögon bli stora av fantasibilderna som målas upp.


Dag 1024.
Försöksobjekt nr 2 föds. En hane som får namnet Valter efter sin fars far. Det är mycket smärtsamt att få barn på jorden. Först växer de nio månvarv i magen vilket till slut blir mycket tungt att bära. Sen ska de ut! Det går inte med ord att beskriva den smärtan.

Dag 1184. Hanna växer bra och hon utvecklar hela tiden nya intressen och kunskaper. Just nu är hon mycket intresserad av konst och kultur. Väggarna är täckta av små teckningar som hon gjort.

Kommentera här: