Flytt, bröllop och barnabörd

Låter som en titel till en buskis, inte sant? Men det är bara en normal dag i Sims hehe.
 
Det var ju faktiskt rätt nyligen som familjen Adasdotter flyttade från sitt första hus till granngården som innehåll tre mindre stugor. Tyvärr så har det hushållet varit lite buggigt för mig. Bl.a så har det rån första dagen låtit som att det är ett spöke i ett av rummen (spöken har ett speciellt läte omkring sig). Jag vet att ett spöke "besatte" kylskåpet där, och sen kunde inte det användas efter det. Och trots att jag köpte ett nytt kylskåp fanns ljudet kvar, och simmarna har alltid mått lite dåligt där (de påstår att de äcklas av någonting).
Sen så kan man vanligtvis fira en födelsedag en dag i förväg om man har en tårta, men det har inte gått på denna tomten.
 
Så jag bestämde mig för att se ifall problemen försvann om jag flyttade igen. Så jag letade upp ett litet hus hrm hrm....
 
Dags att lämna småstugorna bakom er, familjen. Nya vidder väntar i ett lite större hus haha

Välkomna hem =D (Buggarna försvann)

Väl framme i det nya huset dukades det upp för kalas. Otto skulle fylla år, och det passade perfekt att fira både honom och den lyckade flytten.
 
Det visade sig tyvärr att han inte var någon arvinge av varken hår eller ögon.
 
Detta resulterade i att Irene valde att svälja sin stolthet och ringde upp Eldin. De hade knappt pratat sen den jobbiga förlossningen, men hon bad honom att komma över.
De satt uppe halva natten och diskuterade vad som hade hänt och hur det kunde gått så fel. Eldin ångrade sig såklart när han såg vilket underverk de hade skapat tillsammans. Tårögda hade de stått och kikat på Otto som sov stilla i sin spjälsäng.
Tillsammans lovade de varandra att försöka igen.
 
De spenderade om än en hetare natt än den första...
 
Och det dröjde inte länge fören de upptäckte att Irene var gravid igen.
 
För att försäkra sig om att inget skulle gå fel denna gången gjorde hon något drastiskt och oväntat.
 
Han svarade "JA"!
 
Lika snabbt som förlovningen hade hänt kom även bröllopet. Irene ville bara ha något litet och intimt eftersom hon inte skulle kunna ha någon bra klänning på grund av magen.
 
Irene känner sig mycket lyckligare nu när hon har sin man till hands. Annars skulle det bli tufft att ta hand om Otto plus ett kommande spädbarn.
 
 
Och så en liten avstickare.... Marlene börjar bli gammal hehe
Jag vet att bilden är väldigt mörk, men så blir det när man är ute på stan om kvällarna
1 Anne :3:

skriven

Vilken stad bor dem i? DIN BLOGG ÄR AZUM!! :)

Svar: Det kan jag berätta om i ett nytt inlägg =)Tack för att du gillar min blogg. Alltid kul att få uppskattning =D
SajberFina

Kommentera här: