Födelsedagskalas

Marie har tur som har fått födas i en stor och kärleksfull familj eftersom inte hennes far finns i närheten (eller jo, han finns ju det eftersom han bor bara några hus bort, men men). Gärd är väldigt mån om att Marie ska få allt hon behöver. Det dåliga samvetet styr en hel del. Men Gärd har bestämt sig för att uppfostra Marie till en ordentlig flicka som ska klara sig bra i skolan, få ett bra jobb och verkligen följa sina drömmar.
Så var det då dags för Marie att fylla år. Hela familjen hade sett fram emot detta.

(Hehe, jag kan inte låta bli det, men jag tycker Gärd är så söt i sin fina t-shirt och sin frisyr)

Morbror spelade till och med en trudelutt för alla på festen...

(Han spelade även i en park i staden lite senare... kan ju säga att han fick inte mindre än tre kvinnors nummer, hehe)

Såklart är det alltid spännande för mig när ett spädbarn växer upp med tanke på att det då visar sig ifall de har arven.
Och jag kan med glädje meddela att Marie är generation 5/10! Jag är halvvägs =D
(Hon har skugga över ögonen, men jag lovar att de är rosa/lila ; D
1 Helena:

skriven

Det går minsann undan! :)

Kommentera här: