Ny utmaning!

Efter mitt nederlag i PGC i natt går jag raskt vidare för att kämpa med nya utmaningar.
 
Efter lite dividerande fram och tillbaka (det finns ju en del att välja på) så har jag bestämt mig för "Hemlösutmaningen". Jag kommer skriva om denna i kategorin "Hemlös".
 
Såhär går det till:
 
* Skapa en ungdom som får se ut hur som helst men INTE ha smink eller accesoarer. Personligheten är också fri med vissa undantag - kleptoman, tursam eller tungsovare är alltså INTE tillåtna. Den livslånga önskan får INTE vara någon karriärmässig.

* Köp en tom tomt! OM jag vill dekorera min tomt får jag endast köpa (i "byggläget") träd, buskar, blommor, stenar, dammar och använda terrängverktyget. EN "gemensam parkbänk" får jag lov att köpa. Även saker i kategorin plantor i "köpläget".
OBS! Det är alltså inget måste, utan bara ifall man vill ha något trevligare än bara en platt, tom gräsmatta.

* Nu börjar spelet.... Jag måste börja med högst 35 §. Jag kan ju köpa dekorationer ner till denna summan, annars finns det något slags fusk, men det vill jag inte använda mig av.
Nu måste jag börja tjäna pengar, men jag får inget jobb! När jag lyckats få minst 20.000 § eller mer så har jag klarat utmaningen. Alltså summan 20.000 måste stå i rutan, jag får inte sitta och räkna ihop saker, för pengar kommer ju gå åt till räkningar bl.a.
Jag får BARA köpa saker som jag kan bära med mig i min "ryggsäck".
Jag får BARA äta saker som finns i min ryggsäck. Alltså sådant som jag plockat eller fångat själv... eller tiggt mig till.
Jag får INTE plantera mat (ja det går faktiskt att göra det, haha)
Jag får INTE gifta mig eller låta någon annan flytta in. Jag får dock bli gravid (om det är en kvinna), men då blir spelet svårare.
Jag MÅSTE betala räkningarna

* INGA pengafusk är tillåtna!
 
Jag hittade denna utmaningen här! Jag hoppas att det ska gå bättre med denna. Önska mig lycka till!

Kommentera här: