Berg-och-dalbana

Jaa, Marie fick sitt femte barn... en flicka till.
Även hon visade sig vara arvslös. De flesta av barnen har fått hårfärgen, men bara en hade ögonen och då hade ju naturligtvis denne pappa Korys blonda hår. Så det var bara att fortsätta kämpa på.
Detta betydde ju då att Kory kunde spendera mer tid med sina barn, vilket är positivt då det är Marie som har egen vårdnad.
 
Mitt i allt kaos med barnafödande och barntillverkning så var det tyvärr dags för Maries morbror Herbert att gå vidare. Just när han stod och målade en tavla av Maries ena son Josef så kände han hur det stramade till i bröstet. Sekunden senare mötte han Dödens blick och kunde inte annat än att krypa in i urnan som vålnaden hade med sig.
Josef blev förtvivlad av att förlora någon som hade varit lite som en fadersgestalt i familjen.
(Lägg märke till tavlan som är påbörjad av Herbert. Så tragiskt!)
Döden var inte lite fräck som stannade och ville bekanta sig med de andra i familjen.
Hon ser inte ut att trivas i hans sällskap....

Och så kom då dagen när Marie skulle föda sitt sjätte barn. Oturligt nog var hon inte hemma..
Tack och lov lyckades hon ta sig till sjukhuset som bara låg på andra sidan gatan. Men det var ingen lätt match att gå den lilla biten med värkar var femte minut. Väl på sjukan föddes ytterligare en välskapt flicka som fick namnet Marlene. Nu hade alltså Marie sex barn - två pojkar och fyra flickor.
Jag hoppades så innerligt att Marlene skulle bli den sista i syskonskaran då tiden började rinna iväg för Marie för att skaffa fler barn.
Födelsedagen kom och...
... Marlene är generation 6/10! =D Här i armarna på storebror Gilbert som ville gratta sin lillasyster på födelsedagen.

Åh så nice!
1 Sara - Hälsa & träning:

skriven

Din blogg är så grymt jäkla skön! Skrattar varje gång jag läser. Älskar ditt sätt att skriva och blir lika sugen att spela sims ... speciellt när jag, som nu, sitter och läser alldeles för sent när jag ska upp alldeles för tidigt nästa dag. Så får vänta med att stilla abstinensen tills i morgon!
Men måste bara säga: tack för en grym blogg!

Svar: Oj, tack det var kul att höra!Jag försöker hitta på lite lustiga berättelser då det blir lite roligare för andra att läsa då.
Kul att du hittat min blogg också. Visste inte att jag hade utomstående läsare =D
SajberFina

Kommentera här: