OBS! Fel av mig

Oj oj oj.... Det här var ju lite pinsamt..
Eftersom jag fått önskemål om att skriva om ALLT så tänkte jag i alla fall lägga ut en lite närmare presentation om de i mitt hushåll.
Så jag tänkte börja med spöket Buzz... Jag tog ett kort och skulle sen skriva ner lite information om honom. Av någon anledning, jag vet inte varför så gick jag in på hans släktträd....
Det visar sig att jag har blandat ihop honom med en annan! Han är INTE alls pappa till Edlas trillingar. Tabbe!
Men jag lägger ut en liten kort presentation om honom ändå så ni får veta varför han finns i mitt hushåll.

Ja, såhär ser då Buzz Rhodes ut som spöke. Det visade ju sig att jag har varit klantig i mitt minne (va ovanligt INTE), så Buzz har inga blodsliga band till mitt hushåll.
Varför är han då här, och varför som spöke? Jo, det var såhär att han och Edla var goda vänner. Därför hälsade Buzz på ibland hos henne.
Det hölls en fest... det var stoj och stim, folk var glada och det åts god mat. Men Buzz var gammal, och hans tid var kommen =( Mitt under festligheterna faller han till golvet, död! Edla var utom sig av sorg.
Eftersom hans död hände i mitt hus förvarades också hans urna där. Så en dag fick Edla ett samtal från Forskningsanläggningen. De hade startat ett experiment där de skulle testa en ny metod som eventuellt skulle kunna väcka folk från den dödliga sömnen. Experimentet gick ut på att med nanoteknik ge en slags mun-mot-mun-metod till cellerna i kvarlevorna.
Edla gick med på att de fick testa detta på hennes gamle vän, dock gick experimentet fel. En radioaktiv myra som hade rymt från sin monter på laboratoriumet hade byggt gångar i Buzz's aska. Detta slog ut nanotekniken vilket orsakade en miniatyrisk atomimplodering. När dammet hade lagt sig och forskarna vågade kika fram från under borden såg de Buzz vålnad sväva mitt i rummet.

Ja, så så kom det sig att Buzz bor hos oss i sin spökskepnad.

P.S. Allt i denna lilla berättelse är inte helt sann utan påhitt från min sida för att göra det hela lite mer roligare och spännande.D.S

Kommentera här: