100 baby challenge

Ja, det låter kanske lite extremt, men jag vill ändå pröva på det. Kommer förmodligen bli en lång utmaning, precis som PGC, men lite mer händelse- och variationsrik än Hemlös. Jag kommer blogga om denna utmaningen under 100BC (alltså inte "before Christ" utan baby challenge, haha).
 
Mål:
Att få 100 barn på så få generationer som möjligt.

Till att börja med:
Skapa en kvinnlig sim, antingen ungdom eller vuxen (börjar jag på ungdom så får jag mera tid för att skaffa barn). Hon får se ut precis som jag vill och ha vilka egenskaper som helst. Flytta henne antingen till ett färdigt hus eller till en tom tomt.
Dags att börja träffa killar!

Regler:
* Den skapade simmen (aktiva simmen) får BARA lämna tomten för att träffa killar eller anta utmaningar. Alltså får hon INTE ha ett jobb.
* Spädbarn får åldras med tårta, men småbarn MÅSTE kunna gå, prata och vara potttränade innan, och skolbarn samt tonåringar MÅSTE ha MVG i betyg och vara på hederslistan innan tårtan får användas. Annars sköts åldringen av spelet.
* Tonåringar får ha deltidsjobb men så fort de växer upp till ungdom så måste de antingen flytta ut (helst det, så det finns mer plats för fler simmar) eller säga upp sig från jobbet. De får alltså INTE ha något heltidsjobb.
* Jag får ha ett hembiträde, men hen får inte hjälpa till med småbarnen.
* Jag får inte könsbestämma blivande barn med hjälp av frukter
* Jag får BARA välja egenskaper åt min FÖRSTA sim som jag skapar. De andra måste slumpas.
* När den aktiva simmen blir åldring så fortsätter utmaningen med den yngsta flickan i familjen, och åldringen får flytta ut om jag vill det.
* Den aktiva simmen får INTE gifta sig så länge hon bor på tomten.
* Lyckas jag inte få några flickor misslyckas utmaningen
* Inga fusk är tillåtna!
* Jag får INTE bli gravid flera gånger med en och samma man!
* Barnvakt får INTE anställas

Ja, det var en lång lista med regler, men det är roligt för då blir utmaningen ännu klurigare. Önska mig lycka till!

Jag hittade utmaningen här!
1 Annelie:

skriven

Ujuj, en ordentlig utmaning..! Men det fixar du, lycka till!

Svar: Tack så mycket. Ska precis sätta igång =D
SajberFina

Kommentera här: